سبد خرید 0

راهنمای مقایسه کفپوش وینیل و لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 23 دی 1399 در ساعت 2 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

راهنمای مقایسه کفپوش وینیل و لمینت

تفاوت های کلیدی را بدانید

کفپوش وینیل 

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • تفاوت
  • ظاهر
  • مقاومت در برابر آب و گرما
  • مراقبت
  • نگهداری
  • نصب و راه اندازی
  • هزینه
  • طول عمر
  • اثرات زیست محیطی
  • لکه ها
  • راحتی و صدا
  • ارزش فروش مجدد
  • کدام یک را بخریم؟
  • مارک های برتر

وقتی می خواهید یک کفپوش مقاوم، اقتصادی و جذاب برای خانه خود داشته باشید که بتوانید خودتان آن را نصب کنید، هر دو کفپوش وینیل و لمینت خودنمایی می کنند. نصب آنها به اندازه هم آسان است. هزینه آنها تقریباً یکسان است و از راه دور تقریباً یک شکل هستند. آیا تفاوتی هم وجود دارد؟

نمی توانید بین کفپوش لمینت و وینیل یکی را انتخاب کنید؟

7  موردی که باید بدانید در اینجا آورده شده است.

1-    وینیل پلاستیک 100 درصد از پلاستیک ساخته شده است و لمینت 99 درصد از چوب.

2-    وینیل هنگام لمس شدن سرد و سفت است اما لمینت گرمتر است.

3-    وینیل مقاوم در برابر رطوبت و بسیار مناسب برای آشپزخانه و حمام است. لمینت خیلی اینگونه نیست اما همیشه شیک تر است.

4-    تخته های وینیل به راحتی نصب می شوند اما لمینت باید توسط اره مناسب سازی شود.

5-    وینیل اغلب ارزشی متوسط دارد و لمینت می تواند بسیار گران بهاتر باشد.

6-    ارزش فروش مجدد را در نظر بگیرید. خریداران لمینت را ترجییح می دهند اما مشکلی با وجود وینیل در حمام یا آشپزخانه ندارند.

7-    آیا کفپوش دوستدار محیط زیست می خواهید؟ لمینت قابل بازیافت است و بسیاری از وینیل ها شامل موادی با میزان کم نشر مواد شیمیایی هستند که از خانواده شما مراقبت می کنند.

کفپوش وینیل در مقابل لمینت: تفاوت های عمده

توانایی مقاومت هر یک در برابر وجود رطوبت روی مواد آن متفاوت است. کفپوش وینیل کاملاً مصنوعی است بنابراین می تواند در هر جایی نصب شود. مقاومت محدود لمینت در برابر رطوبت، مناطقی را تعیین می کند که ممکن است کفپوش لمینت در آنجا قابل نصب باشد یا نباشد.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل یک ماده 100 درصد مصنوعی است. در تایل های ورق وینیل و وینیل استاندارد، لایه پایه معمولاً فایبرگلاس است که سپس توسط وینیل پی وی سی و یک نرم کننده پوشش داده می شود. ورق به دست آمده با یک لایه چاپی نقش برجسته می شود. سپس چندین لایه سایشی همراه با یک لایه پلی اورتان بدون موم اعمال می شود.

در کفپوش تخته وینیل، لایه اصلی یک وینیل PVC ضخیم تر و چندلایه است. کفپوش لوکس وینیل به صورت تخته یا تایل در می آیند و در کف بهم می پیوندند و کف شناور را تشکیل می دهند. ضخامت کلی کفپوش وینیل از 5/1 میلی متر برای ورق وینیل تا 5 میلی متر برای تخته های لوکس وینیل است.

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت از نظر شکل و روش نصب شبیه تخته های لوکس وینیل است. تفاوت اساسی این است که هسته آن از محصولات جانبی چوبی است که با رزین ها پیوند خورده است. سطح رویی یک لایه سایشی پلاستیکی سخت و شفاف است که لایه طراحی چاپ شده را می پوشاند. ضخامت کلی برای تخته های کفپوش لمینت از 6 میلی متر تا 12 میلی متر است.

فضاهای توصیه شده برای نصب

 

کفپوش لمینت

کفپوش وینیل

حمام به صورت کامل یا قسمتی از سرویس

نامناسب

مناسب

سرویس بهداشتی

شاید مناسب باشد

مناسب

آشپزخانه

شاید مناسب باشد

مناسب

اتاق غذاخوری

مناسب

مناسب

اتاق نشیمن

مناسب

مناسب

اتاق خواب

مناسب

مناسب

اتاق کار خانگی

مناسب

مناسب

 

نامناسب

مناسب

ظاهر

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت نقش برجسته سه بعدی، عمیق و واقع بینانه ای را در سطح خود دارد که تصاویر دقیقی از مواد به تصویر کشیده شده مانند چوب، سرامیک یا سنگ را نشان می دهد.

کفپوش وینیل

بسیاری از انواع کفپوش های وینیل می توانند واقع بینانه به نظر برسند؛ به خصوص کفپوش های تخته وینیل لوکس با هسته ضخیم تر. از آنجا که در آنها امکان برجستگی بیشتری وجود دارد بیشتر شبیه چوب خواهند بود.

بهترین حالت برای ظاهر: کفپوش لمینت

در حالیکه کفپوش لمینت و کفپوش لوکس وینیل به طور کلی از نظر ظاهری قابل مقایسه هستند، کفپوش لمینت عموماً از چوب سخت تراشیده شده با دست، سنگ، سرامیک و سایر مواد تقلید می کند.

کفپوش وینیل 

مقاومت در برابر آب و گرما

کفپوش لمینیت

در واقع تمام کفپوش های لمینت از یک هسته تخته فیبر استفاده می کنند. از آنجا که این هسته یک محصول چوبی است در صورت قرار گرفتن در معرض آب نرم و متورم می شود. هسته تخته فیبر بعد از خشک شدن ابعاد اصلی خود را به دست نمی آورد. به علاوه، لایه های سایشی و طراحی گاهی اوقات پس از غرقاب شدن هسته از بین می روند. کفپوش لمینتی که به شدت از آب آسیب دیده معمولاً نیاز به تعویض دارد و مشکل آن قابل رفع نیست.

کفپوش لمینتی که به طور صحیح نصب شده باشد دارای درزهای محکم و تخته های قرنیز یا قالب بندی مناسب است و می تواند آب جمع شده را تحمل کند؛ اما فقط در یک دوره کوتاه مدت. برای حمام های خانوادگی یا سایر مناطقی که احتمالاً در آنها آب ساکن وجود دارد، کفپوش لمینت انتخاب نامناسبی است. اگر می توانید به طور مداوم خود را وقف تمیز کردن سریع  نشتی و حوضچه ها کنید، در این صورت ممکن است بتوانید از کفپوش لمینت در مناطق با رطوبت کم استفاده کنید.

کفپوش وینیل

اشکال قدیمی کفپوش وینیل ممکن است دارای پارچه یا پشت نمدی باشد که ضد آب نیستند. اما سبک های جدید کفپوش وینیل 100 درصد از مواد پلیمری ساخته شده است. کفپوش لوکس وینیل می تواند برای مدت طولانی کاملاً در آب غوطه ور شده سپس خشک شود و مجدداً استفاده شود و اصلاً تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

بهترین انتخاب برای مقاومت در برابر آب و گرما: کفپوش وینیل

مدل های مختلف کفپوش وینیل تنها در برابر آب مقاوم نیستند بلکه در اصل ضد آب هستند. ورق وینیل، تایل وینیل و کفپوش لوکس وینیل معمولاً با موادی ساخته می شوند که 100 درصد ضد آب هستند. در سرویس های بهداشتی کامل و مکان های مرطوب مانند زیرزمین، مواد کفپوش وینیل نسبت به مواد لمینت برتری دارند. ورق وینیل که به صورت رول های عریض 12 فوتی ارائه می شود، اغلب به هیچگونه درزبندی احتیاج ندارد و این گزینه ای عالی برای کفپوشی ضد آب است.

کفپوش وینیل 

مراقبت و تمیز کردن

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت بهتر است ابتدا با روش های خشک مانند گردگیر یا جاروی خشک تمیز شود. اگر شما نیاز به تمیز کردن کفپوش لمینت دارید، فقط باید از یک پاک کننده نم دار استفاده کنید که در لمس کردن تقریباً خشک به نظر برسد.

کفپوش وینیل 

کفپوش وینیل

برجسته ترین ویژگی کفپوش وینیل این است که به راحتی مراقبت و تمیز می شود. پاک کننده کفپوش وینیل در شرایط خوب می تواند دستمالی مرطوب باشد و در صورت لزوم هنگام تمیز کردن با محصولات بی خطر می توان آن را به شدت مالش داد.

بهترین انتخاب برای مراقبت و نظافت: کفپوش وینیل

در حالیکه کفپوش های لمینت و کفپوش وینیل به راحتی تمیز می شوند، اما وجود کفپوش وینیل روی کل سطح تمام روش های تمیز کردن را از جارو زدن با جارو خشک گرفته تا شستشوی مرطوب را شامل می شود.

کفپوش وینیل 

دوام و نگهداری

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت بادوام بوده و از ملزومات نگهداری کمی برخوردار است با این حال بسیاری از لایه های کفپوش لمینت ممکن است در نهایت با گذشت زمان یا در معرض آب قرار گرفتن برای مدت طولانی، لایه لایه شوند. هنگامی که لایه سایشی بالای لمینت خراشیده شد دیگر نمی توان آن را ترمیم کرد.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل با کیفیت پایین ممکن است لایه لایه شود. همچنین تایل های کفپوش وینیل می توانند به مرور زمان شل شوند. در کل کفپوش وینیل یک ماده سخت است که در برابر نیاز بالای ترافیک مقاومت خواهد کرد.

بهترین انتخاب برای دوام و نگهداری: کفپوش وینیل

کفپوش وینیل یک کفپوش فوق العاده با دوام و با ملزومات نگهداری کم است و در اصطلاح صنعتی کفپوشی انعطاف پذیر است. از کفپوش وینیل حتی در مصارف تجاری نیز استفاده می شود؛ جایی که دوام و نگهداری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 کفپوش وینیل

نصب و راه اندازی

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت از روش نصب کلید و قفل استفاده می کند؛ به نحوی که زبانه یک تخته به صورت زاویه دار در شیار تخته مجاور قرار می گیرد. سپس تخته اول تا می شود تا هم سطح با تخته دیگر قرار گیرد. این عمل تخته ها را به هم می رساند و درز را می بندد. از اره مدور یا اره رومیزی معمولی مجهز به تیغه دندانه ریز یا حتی اره دستی هم برای برش تخته های لمینت استفاده می شود.

کفپوش وینیل

تخته های وینیل هم از روش نصب کلید و قفل استفاده می کنند. تخته های کفپوش وینیل را می توان با چاقوی ابزاری نیز برش داد. علامت اولیه ایجاد می شود سپس تخته به عقب خم می شود و برش دوم از عقب ایجاد می شود. ورق وینیل می تواند ماده ای دشوار برای نصب باشد زیرا بزرگ، سنگین و غیر قابل تحمل است. به علاوه ایجاد برش های پیچیده در سبک ورق کاری آن دشوار است. اگر در حال نصب ورق وینیل هستید، نصب حرفه ای اغلب بهترین شرط شماست.

هزینه

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت از تخته هایی با ضخامت 7 میلی متر در حدود 00/1 دلار در هر فوت مربع تا تخته های ضخامت 12 میلی متر در حدود 00/5 دلار در هر فوت مربع متغیر است.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل نازک و چسب دار ممکن است به ازای هر فوت مربع حدود 00/1 دلار هزینه داشته باشد. هزینه وینیل برای تخته های لوکس وینیل به حدود 00/5 دلار در هر فوت مربع افزایش می یابد و مارک های برتر نیز هزینه بیشتری دارند.

بهترین انتخاب برای هزینه: برابر است

کفپوش لمینت و کفپوش وینیل لوکس تقریباً از نظر قیمت قابل مقایسه هستند، اگرچه ورق وینیل دارای لبه های ناچیزی است. کفپوش لمینت و کفپوش وینیل معمولاً قیمت کمتری نسبت به چوب سخت، چوب مهندسی شده و بسیاری از انواع کاشی و سرامیک یا پرسلن دارند.

طول عمر

کفپوش لمینیت

ضمانت کفپوش لمینت معمولاً از 10 تا 25 سال است، اما این امر به یک برنامه دقیق نگهداری بستگی دارد.

کفپوش وینیل

ضمانت های کفپوش لوکس وینیل اغلب تا 20 سال متغیر است.

بهترین برای طول عمر: برابر است

تا زمانی که کفپوش لمینت کاملاً خشک نگه داشته شود و مرتباً تمیز شود، خریداران می توانند انتظار داشته باشند که طول عمر آن نزدیک به کفپوش وینیل باشد.

اثرات زیست محیطی

کفپوش لمینیت

برخی از تولیدکنندگان کفپوش لمینت محصولاتی را ارائه می دهند که واجد شرایط LEED MR4 (محتوای بازیافتی) هستند. اما کفپوش لمینت هنوز از یک لایه سطحی پلاستیکی استفاده می کند و رزین های ملامین مورد استفاده در ایجاد سطح هسته به هیچ وجه موادی قابل بازیافت نیستند زیرا ممکن است مواد شیمیایی دارای گاز خروجی باشند.

کفپوش وینیل

در سال های اخیر رتبه زیست محیطی کفپوش وینیل بهبود یافته است. برخی از تولیدکنندگان کفپوش وینیل اکنون محصولاتی را ارائه می دهند که اعتبار LEED EQ3/4 را برای مواد کم آلاینده کسب می کنند. وینیل ماده ای مصنوعی است که ثابت شده در هنگام سوختن مواد شیمیایی سمی تولید می کند. وینیل در محل دفن زباله های تجزیه پذیر دفن نمی شود و بازیافت آن معمولاً گزینه ای مورد انتخاب نیست.

بهترین گزینه برای تأثیرات زیست محیطی: کفپوش لمینت

اگر استفاده از مصالح ساختمانی سبز برای شما مهم است به دلیل محتوای چوب طبیعی هسته تخته فیبر، کفپوش لمینت یک مزیت کوچک دارد. البته هیچ یک از این مواد به ویژه در مقایسه با کفپوش های چوب طبیعی، موکت یا بامبو سازگار با محیط زیست نیستند.

مقاومت در برابر لکه

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت دارای چند لایه تحت فشار است و رویه آن یک لایه اکسید آلومینیوم شفاف است که برای مقاومت در برابر لکه برتر است.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل با کیفیت با یک لایه شفاف اورتان پوشانده شده است که مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه ایجاد می کند.

بهترین گزینه برای مقاومت در برابر لکه: یکسان است

کفپوش وینیل مدرن و کفپوش لمینت با کیفیت خوب، هر دو دارای لایه های سایشی اصلاح شده با خواصی هستند که در برابر لکه ها مقاومت بسیار خوبی دارند.

راحتی و صدا

کفپوش لمینت

اگرچه کفپوش لمینت مانند چوب نیست اما احساس گرمی دارد، به خصوص هنگامی که با زیرانداز با کیفیت بالا همراه باشد.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل از هر نوعی می تواند زیر پا احساس سرما یا سختی کند؛ به خصوص وقتی که روی کف بتونی یا کف کاشی و سرامیک موجود نصب شده باشد.

بهترین حالت برای راحتی و صدا: کفپوش لمینت

محصولات کفپوش لمینت در مقایسه با کفپوش های چوبی که قرار است از آنها تقلید کنند، می توانند تا حدی حالتی زیر پوستی ایجاد کنند. اما هنگامی که با کفپوش نمدی ترکیب می شوند، ساکت تر، نرمتر و راحت تر برای راه رفتن خواهند شد.

ارزش فروش مجدد

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت ممتاز می تواند ارزش فروش مجدد بیشتری به یک خانه بدهد به شرطی که نسبتاً جدید باشد و از شرایط خوبی برخوردار باشد.

کفپوش وینیل

کفپوش اصلی تخته وینیل لوکس با مارک اصلی ارزش فروش مناسبی را برای یک خانه به ارمغان می آورد. کفپوش وینیل بی کیفیت هنگام فروش خانه، اغلب به عنوان یک پروژه در انتظار تعویض دیده می شود.

بهترین برای ارزش فروش مجدد: یکسان است

کفپوش لمینت و کفپوش وینیل با کیفیت ارزش قابل مقایسه ای برای یک خانه دارد. هیچکدام از آنها از اعتبار بالاتری از چوب جامد سخت، چوب سخت مهندسی شده یا کاشی و سرامیک یا کفپوش سنگ طبیعی برخوردار نیستند. در عین حال کفپوش لمینت یا وینیل با کیفیت معمولاً خریداران احتمالی خانه را منصرف نمی کند.

کدام کفپوش را باید بخرید؟

هیچ کفپوشی از نظر جهانی بهتر یا بدتر از کفپوش دیگر نیست. کفپوش وینیل برای اتاق های خشکشویی، حمام های مرطوب و گلخانه ها مناسب است. اگر در آن اتاق ها کفپوش وینیل نصب می کنید، احتمالاً آن را به خاطر مقاومت در برابر رطوبت انتخاب خواهید کرد. برای مناطق خشک کفپوش لمینت به خوبی کار می کند. خریداران معمولاً مدل های بیشتری در کفپوش لمینت نسبت به کفپوش وینیل پیدا می کنند.

مارک های برتر

کفپوش وینیل:

  • آرمسترانگ
  • منینگتون
  • شاو

کفپوش لمینیت:

  • Dream Homeخانه رؤیایی (Likber Liquidators / LL Flooring)
  • پرگو
  • گام سریع (QuickStep)

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()